نکات طلایی برای طراحی یک تراکت تاثیر گذار
یکی از راه های موثر برای تبلیغ مهارت خود در آغاز کسب و کار تراکت ها می باشند. اما با تراکتی که طراحی ساده ای دارد کار شما دیده نخواهد شد. نکاتی وجود دارد که به شما در طراحی یک تراکت موثر کمک قابل توجهی خواهد نمود.
انتخاب طرحی ساده برای تراکت
این روز ها آمریکایی ها دیگر توجه چندانی به تبلیغات ندارند، چرا که آن ها این گونه از تبلیغات را کسل کنننده می دانند. از این رو شما باید طرحی را برای تبلیغات خود انتخاب كنيد که پیام شما را به آسانی به مخاطب برساند و افراد به خوبی با آن ارتباط بگیرند. چنانچه نیاز به توضیح اطلاعات بیشتری داشتيد حتما از شماره تلفن و یا آدرس وب سایت استفاده شده استفاده كنيد و از شلوغ كردن تراکت خودداری نمایید.
مطالبی منسجم و منظم
شما این امکان را داريد تا به کمک مواردی چون متون گلولهای، تکست باکس و اینفوگرافیک به زیبا تر شدن پیام خود کمک كنيد تا مخاطب جذب آن شده و نسبت به خواندن آن تمایل پیدا کند.
تیتر ها و عنوان هایی مجذوب کننده
در تراکت ها تیتر و عنوان اهمیت بسیاری داشته و شما باید بسته به نوع حرفه خود، عنوانی جذاب برای تراکت خود برگزینید. عنوان شما باید گویا بوده و به خوبی تخصص شما را به رخ مخاطب بکشاند.
بر مخاطبین خود تاثیر بگذارید
شما باید دست کم پنج ویژگی مثبت کمپانی خود را در تراکت بیاورید؛ به طوری که افراد به راحتی با مزایای شرکت شما آشنا شده و جذب آن ها گردند. تاثیر گذاری شما بر روی مخاطبین مورد نظر باید به گونه ای باشد که این افراد لحظه ای در انتخاب شرکت شما دچار تردید نگردند.
پیروز میدان باشید
از آن جایی که در هر حرفه ای، رقیبانی نیز وجود دارند، شما باید به حدی در تبلیغات موفق عمل نمایید که افراد از بین همه کیس های موجود، تنها شما را انتخاب نمایند. برای تراکت خود یک عنوان بزرگ و ویژه بنویسید تا افراد به سمت آن جلب گردند به طوری که تنها از روی همین عنوان نیز این امکان برای مخاطب وجود داشته باشد تا به خوبی با حرفه شما آشنا گردد.
اصلاح طراحی
پیشنهاد می شود بعد از اتمام طراحی تراکت، آن را به چند فرد کاربلد در این زمینه نشان داده تا در صورت وجود اشتباهی آن را به شما گوشزد نمایند. این را به خاطر داشته باشید که ممکن است حتی یک کلمه نادرست تمام زحمات شما را از بین ببرد و تراکت شما را بی ارزش سازد. پس حتما توجه ویژه ای به مواردی چون کلمات استفاده شده، عنوان کمپانی و شماره تلفنی که در تراکت آورده شده نمایید.
مخاطب را تشویق نموده تا شما را انتخاب نماید
طراحی تراکت شما باید به گونه ای باشد که افراد با مطالعه آن راغب به کاری گردند که شما از آن ها خواسته اید. هیچ گاه از قدرت کلمات غافل نگردید؛ شما باید کلمات و یا عناوینی را استفاده كنيد که مخاطب را به کاری که مدنظر شما بوده از قبیل برقراری تماس تلفنی، سفارش کالا و یا خدمات و نیز ورود به وب سایت شما ترغیب نمایند. طراحی تراکت باید به حدی قوی باشد که هم شما را کاملا از نتیجه کار آسوده خاطر سازد و هم اعتماد مخاطب را جلب نماید.
اطلاع رسانی فروش و تخفیفات منحصر به فرد
در صورتی که شما در تراکت خود صحبت از فروش و تخفیف های عالی که در نظر گرفته به میان آوردید این اطمینان را داشته باشید که خیلی سریع تر افراد زیادی ترغیب شده تا با شما تماس حاصل نمایند.
مخاطب خود را بشناسید
برای شناخت مخاطبین خود پیشنهاد می گردد کمی در مورد آن ها به تحقیق و پرس و جو بپردازید. نحوه برخورد شما با مخاطب، تاثیر بسیاری در مراجعه مجدد آن ها خواهد داشت، پس حتما سعی کنید نحوه برخورد خود را در ذهن مشتری نهادینه کنید. طراحی و چاپ تراکت شما باید آنقدر جذاب و کاربر پسند بوده که مخاطب فکر دور انداختن آن را نیز لحظه ای به ذهن خود راه ندهد. یک تراکت موفق باید بتواند حداقل بر نصف مخاطبین خود تاثیر لازم را بگذارد. چنانچه با تراکت خود نتوانسته مخاطبین را به سوی خود جلب نمایید نباید انتظار آن را داشته باشید که افراد علاقه ای به خرید کالا و یا خدمت شما از خود نشان دهند.
اطلاعاتی در رابطه با کسب و کار خود
حتما بر روی تراکت خود مواردی چون آدرس، شماره تلفن، نوع خدمت یا کالا را قید نموده و حتما در این امر از آوردن هر گونه مطالب اضافی خودداری نمایید چرا که باعث سردرگمی مخاطب می گردد.
از گواهی نامه و جواز کسب و کار خود صحبت به میان آورید
با قید نمودن گواهی نامه و جواز کسب و کار، مخاطب پی به اهمیت کالا و یا خدمات شما خواهد برد. از این رو حتما مشخصات گواهی نامه و جواز خود را به حرفه ای ترین شکل بر روی تراکت درج نمایید تا نظر مخاطب به آن جلب گردد.
اطلاعات تماس
همواره باید یک عنوان درخشان برای تراکت در نظر گرفته و آن را در قسمت بالایی تراکت درج نمود، مواردی از جمله نام کمپانی و اطلاعات تماس نیز باید همیشه در قسمت انتهایی تراکت آورده شوند، این موضوع یک اصل مهم برای ماندگاری است!
حروف را کاملا واضح و خوانا به کار ببرید
حروف تراکت باید در اندازه ای باشند که به راحتی قابل خواندن باشند، سایز حروف باید به گونه ای بوده که از فواصل گوناگون به راحتی بتوان آن ها را خواند، سایز کمتر از ۱۰ به هیچ عنوان برای تراکت مناسب نمی باشد.
از نگاه مخاطب به تراکت خود بنگرید
پیشنهاد می شود برای دیده شدن و برتری بر رقبا، یک بار خود را جای مخاطب بگذارید. آیا از نظر شما به عنوان یک مخاطب، این کالا و یا خدمت، ارزش پرداخت هزینه را خواهد داشت؟ و یا روش انتخاب شده برای اطلاع رسانی مناسب بوده و موفق شده در ذهن مخاطب اثر بگذارد؟ قطعا پاسخ به این پرسش ها به شما کمک زیادی خواهد نمود.
سعی کنید با مخاطبین مانند یک دوست رفتار کنید
ارتباط دوستانه شما با مخاطب قطعا روی آن ها نیز اثر گذاشته و آن ها نیز جذب رفتار خوش شما خواهند شد. اما مخاطبان هر گونه رفتار غیردوستانه را تشخیص داده و این امر تبلیغات شما را تخریب می نماید.
از طراحی یک تراکت کلیشه ای به شدت خودداری نمایید.
حتما در زمان طراحی و چاپ تراکت نکات ذکر شده را رعایت نمایید.
این موضوع را در نظر داشته باشید که یک تراکت موفق کسب و کار شما را متحول خواهد ساخت.
پیش از شروع کار چند طرح تراکت آنلاین را مشاهده نموده و بعد کار خود را آغاز نمایید.