نکاتی کلیدی در رابطه با طراحی کارت ویزیت
این روز ها کارت ویزیت یکی از راه های موثر در زمینه بازار یابی برای کسب و کار به شمار می آید. شما بایستی بتوانید در همین حجم کوچک از کارت ویزیت یک تصویر کلی از کسب و کار خود را به مخاطب منتقل نمایید. با توجه به کوچک بودن این کارت باید تنها اطلاعات ضروری که مخاطب دوست داشته از کسب و کار شما بداند را در آن وارد نمایید. برای آن که یک دیدگاه اولیه و مطلوب از این موضوع کسب نمایید پیشنهاد می شود چندین نمونه از کارت ویزیت های حرفه ای را بررسی نمایید.
اکنون به نظر شما کارت ویزیت شما باید دارای چه محتویاتی باشد؟
ما در این مطلب قصد داريم ۱۱ نکته در رابطه با طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای را برای شما شرح دهیم، پس با ما همراه باشید.
- درج کلیه اطلاعات ضروری
کارت ویزیت طراحی شده توسط شما حتما باید حاوی لوگو و نام شرکت شما باشد چرا که لوگو به عنوان نمادی از کسب و کار شما بوده و به عبارتی نشانی از هویت و اصالت کار شما می باشد.
یکی دیگر از مواردی که باید حتما در کارت ویزیت آورده شود توضیح در رابطه با کسب و کارتان می باشد. توضیحات شما باید سوالات مخاطب در رابطه با شغل شما را پاسخگو باشد.
حتما در کارت ویزیت خود اطلاعات تماس از قبیل آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل را نیز درج نمایید تا امکان برقراری ارتباط با شما به راحتی برای مخاطب وجود داشته باشد.
برای آن که مخاطب بتواند اطلاعات بیشتری از کسب و کار شما به دست آورد حتما آدرس وب سایت خود را نیز درج نمایید.
برای تبلیغ کسب و کار خود حتما شعاری را که زیبا و پرمعنا و در عین حال کوتاه بوده بیاورید، شعار شما باید خدمات و محصولات شما را به نوعی یادآور گردد.
- رعایت نکته سنجی در قرار دادن اطلاعات
اطلاعات قرار گرفته در کارت ویزیت بایستی از نظم برخوردار بوده و نباید با به کار گیری کلمات نامناسب اطلاعات اصلی را در حاشیه قرار دهید. یک طراحی ساده همواره بیشترین طرفدار را خواهد داشت.
- قرار دادن اطلاعات در قسمت رویی کارت و خالی گذاشتن قست پشتی
در صورت خالی گذاشتن قسمت پشتی کارت این امکان را به مخاطب داده تا از فضای خالی این بخش برای نوشتن یادداشتی استفاده نماید.
بی شک ساده نگه داشتن کارت ویزیت به سنگین و رسمی تر بودن آن کمک ویژه ای می نماید.
چنانچه مایل بوده در قسمت پشتی نیز اطلاعاتی را درج نمایید، توجه داشته باشید که در این بخش اطلاعات تکمیلی نظیر شعار کمپانی خود را وارد نمایید تا مخاطب با برند شما آشنایی بیشتری پیدا نماید اما این کار نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد.
- استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی کارت ویزیت
برای تمامی کسب و کار ها رنگ سفید رنگی ایده آل به نظر خواهد آمد. رنگ سفید کمک نموده تا لوگو شما جذابیت افزونی بر روی کارت پیدا نماید. در واقع رنگ سفید کاملا محافظه کارانه و استاندارد می باشد.
- به کار گیری اندازه نرمال
برای طراحی یک کارت ویزیت جذاب نیاز به طراحی های گیج کننده و شکل های عجیب نمی باشد. به طور معمول کارت ویزیت ها در اندازه های (۸۵×۴۸) و (۸۵×۵۵) به چاپ می رسند.
- ارزش دادن به کارت به کمک عکسی از خود
دان کروثر مشاور بازاریابی اینترنتی معتقد بوده استفاده از چهره خود بر روی کارت تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. چرا که برای مثال اگر شما در یک مراسم ۵۵ کارت ویزیت دریافت کرده باشید قطعا آن یک یا دو کارتی که دارای عکسی از چهره اشخاص مورد نظر بوده به شما کمک بسیاری در یادآوری آن ها خواهد نمود.
- ایجاد شور اشتیاق در کارت ویزیت
آوردن عناصری چون کد تخفیف، خدمات ویژه و یا مشاوره قطعا هیجان افراد را برای آن که زود تر با شما تماس بگیرند بسیار بالا تر خواهد برد. بایستی نام خود را در ذهن افراد ماندگار سازید و این حس را به مخاطب القاء نموده که تماس با شما برای آن ها سود و منفعت خواهد داشت.
- بهره بردن از QR code
اگر چه بر سر این مورد هنوز توافق کامل صورت نگفته اما با این حال برای برخی از کسب و کار ها نظیر شغل های مربوط به فناوری، استفاده از QR code ها سبب شده به خوبی مخاطبین را به سمت صفحه ای اینترنتی که حاوی اطلاعات مهم بوده که امکان درج آن ها بر روی کارت ویزیت وجود نداشته هدایت نمود. اما با توجه به این که QR code ها فضای زیادی از کارت را به خود اختصاص داده اجازه ندهید سبب بی نظمی در کارت گردند.
- کیفیت بیشتر ارزش هزینه کردن را دارد
اگر چه کارت ویزیت های ساده هزینه کمی برده اما همان طور که مجله ها به واسطه کیفیت بالای کاغذی که داشته به نسبت روزنامه حرفه ای تر به نظر آمده و همچنین حس بهتری را به مخاطب القا می نمایند، قطعا استفاده از کاغذی مرغوب سبب شده کارت ویزیت شما بیشتر و بهتر دیده شود. از این رو از اهمیت کیفیت کاغذی که برای این کار استفاده می کنید به بهای کم کردن هزینه ها غافل نگردید.
- استفاده از فونتی مناسب
حتما فونتی را برای کارت ویزیت خود در نظر بگیرید که کاملا خوانا بوده و در صورتی که فکر می کنید فونت انتخابی شما خواندن را دشوار تر خواهد ساخت از انتخاب آن صرف نظر نمایید. فونت های کوچک تر از ۶ پوینت نیز به هیچ عنوان برای کارت ویزیت مناسب نمی باشد.
- کمک گرفتن از افراد حرفه ای و با تجربه
قطعا سپردن این کار به دست یک طراح حرفه ای نتیجه درخشانی را به همراه خواهد داشت. یک طراحی گرافیک با دانش و تجربه ای که داشته قادر است یک کارت ویزیت جذاب با محتوایی کاملا مناسب از حرفه تان را به شما تحویل دهد.