چگونه یک کارت ویزیت حرفه ای طراحی کنیم
با توجه به این که یک کارت ویزیت معرف حرفه و کسب و کار شما بوده و باعث ایجاد یک تصویر اولیه از خدمات و محصولات شما در ذهن مخاطب شده، نیاز است که در طراحی و چاپ این کارت نهایت دقت و خلاقیت خود را به کار بگیرید تا یک کارت ویزیت حرفه ای داشته باشید.
خیلی از افراد گمان می کنند که صرفا انتخاب یک طراحی عجیب و غریب و استفاده از کارت های طلاکوب یا نقره کوب باعث شده توجه افراد به کسب و کار و برند آن ها جلب شده و باعث می شود افراد فکر کنند آن ها خیلی حرفه ای هستند این در حالی است که واقعیت چیز دیگری است. شما بایستی با در نظر گیری نوع کسب و کار خود و مخاطبین هدف خود و بر مبنای یک سری اصول و قوائد دست به طراحی و چاپ کارت ویزیت خود بزنید، در این صورت کارت ویزیت شما نقش موثری در معرفی مثبت برند شما خواهد داشت.
همواره بایستی این را در نظر داشته باشید که شما قرار بوده از طریق کارت ویزیت پیامی در رابطه با کسب و کار و برند خود به مخاطب برسانید پس چنانچه در طراحی و چاپ کارت ویزیت کیفیت را مدنظر قرار ندهید بی شک مخاطب کسب و کار شما را غیرحرفه ای دانسته و به سختی به شما اعتماد خواهد کرد که این موضوع اصلا برای وجهه کاری شما مطلوب نمی باشد.
ما در ادامه قصد داریم نکاتی کلیدی را مطرح کنیم که قطعا با به کار گیری آن ها یک طراحی و چاپ موفق را برای کارت ویزیت خود پیاده سازی خواهید نمود. پس با ما همراه باشید.
- طراحی کارت ویزیت بایستی متناسب با نوع کسب و کار شما باشد.
طراحی انتخابی شما برای کارت ویزیت، باید کاملا با نوع کسب و کار شما در ارتباط بوده و به خوبی با خطی مشی و ماهیت شغل شما هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر شغل شما در حیطه سرگرمی و خلاقیت بوده شما با استفاده از تم ها و رنگ هایی شاد و روشن و طراحی های خلاقانه می توانید به کارت ویزیت خود جلوه بخشیده و به خوبی از طریق این کارت شغل خود را هیجان انگیز و حرفه ای نشان دهید.
اما در صورتی که شغل شما جنبه رسمی تری دارد بهتر است در انتخاب رنگ ها دقت بیشتری نمایید و به گونه ای کارت را طراحی نمایید که به خوبی رسمی بودن کار شما را به رخ بکشد.
- آوردن اطلاعات تماس در کارت ویزیت
به طور معمول بر روی کارت ویزیت مواردی چون نام، لوگو شرکت، شماره تماس و نشانی پست الکترونیکی و وب سایت آورده می شود. شما بایستی برای آن که مخاطب از راه های مختلفی امکان برقراری ارتباط با شما را داشته باشد چندین راه تماس را بر روی کارت ویزیت قید نمایید. در صورت داشتن دفتر فیزیکی بهتر است حتما آدرس دفتر را نیز بر روی کارت ویزیت عنوان نمایید.
قرار گیری کلیه اطلاعات تماس شما در کارت ویزیت، شانس برقراری تماس با شما توسط مخاطب را بسیار بیشتر خواهد نمود.
- مشخص نمودن حیطه کاری خود در کارت ویزیت
در محیط هایی چون نمایشگاه ها که به طور معمول هر فرد تعداد زیادی از کارت ویزیت های مختلف که هر کدام مختص به شرکت های متفاوتی بوده را دریافت می نماید قطعا وقتی بعد ها به آن ها نگاه می کند نوع محصول و یا خدمات برخی از این کارت ویزیت ها را به خاطر نمی آورد.
لذا بهتر است در کارت ویزیت خود توضیح بسیار مختصری در رابطه با حیطه کاری خود و خدمت یا محصول خود ارائه داده تا مخاطب شما را مجدد به خاطر آورد، در این راستا شما می توانید عنوان شغلی، لیست محصولات و خدمات و یا اشاره ای کوتاه به حوزه فعالیت خود را در کارت ویزیت بیاورید.
اما حتما توجه داشته باشید که در این راه افراطی رفتار نکنید و کارت ویزیت را شلوغ نکنید.
- استفاده از کاغذ و نوع چاپی باکیفیت
برای چاپ کارت ویزیت خود از کاغذی با کیفیت مطلوب استفاده نمایید. کاغذ انتخابی شما باید به خوبی اصالت شما را به مخاطب نشان دهد، مثلا در صورتی که شما یک سرمایه گذار هستید برای بهتر دیده شدن، کارت ویزیتی از جنس PVC یا لمینت مات ( با چاپ رنگ پنجم از قبیل طلایی و یا مسی ) کمک شایانی به شما خواهد نمود.
به هیچ عنوان راضی نگردید که یک کارت ویزیتی با جنس بی کیفیت به دست مخاطب بدهید، چرا که کارت ویزیت شما نشان دهنده هویت شما بوده و قطعا یک کارت ویزیت غیر حرفه ای و بی کیفیت تاثیر بسیار مخربی بر روی کسب و کار شما خواهد داشت.
اگر شما نیز نکاتی را برای موثر واقع تر شدن یک کارت ویزیت دارید حتما با ما در میان بگذارید.