ساخت لینک UTM

با پر کردن فیلد های این ابزار می توانید به راحتی لینک های UTM مورد نظر خود را بسازید و گزارشات کامل و دقیقی از کمپین‌های تبلیغاتی و ورودی سایت خود داشته باشید


آدرس وب سایت *(Website URL)
منبع کمپین *(Campaign Source)
رسانه کمپین *(Campaign Medium)
نام کمپین *(Campaign Name)
عبارت کلیدی کمپین(Campaign Term)
محتوای کمپین (Campaign Content)

ساخت آنلاین لینک UTM برای آنالیتیکس

یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدید سایت و پیدا کردن خریداران اینترنتی استفاده از تبلیغات است. درست مانند بیلبورد هایی که همه‌ی ما در خیابان های شهر دیده‌ایم، شما بنرهایی را متناسب با استراتژی فروش محصولات خود اماده میکنید و به صفحات، سایت ها و افراد مشهور و پر بیننده می‌‌دهید تا با قرار دادن تبلیغات برای سایت مورد نظر شما مخاطب جذب کنند،اما سوال اصلی اینجاست چگونه متوجه می‌شوید کدام یک از تبلیغ های شما موثرتر بوده است؟ کدام صفحه بازدید شما را بیشتر کرده است؟ در بین بینندگان کدام تبلیغ خریداران بیشتری وجود داشته است؟ اینجاست که یو تی ام به کار می‌آید. با نویدک همراه باشید تا علاوه بر تعریف یو تی ام  کاربرد و ساده ترین راه ساخت آن را به شما اموزش دهیم.

 

یو تی ام چیست؟

قبل از پاسخ به این پرسش نخست باید با ابزار دیگری اشنا شویم، همانطور که گفته شد اینترنت و فروشگاه های انلاین پیشرفت در چند سال اخیر پیشرفت زیادی کرده‌اند، به همان نسبت ابزار های تحلیل داده نیز به روز رسانی شد و اهمیت ویژه‌ای در بین مردم و صاحبین مشاغل کسب کرد.

 

یکی از بهترین و کارا ترین ابزار های این حوزه گوگل انالیتیکس نام دارد، ابزار تحلیل داده شرکت گوگل که مجموعه‌ای از اطلاعات را برای شما فراهم میکند تا با استفاده از آن بتوانید امارها و دیتاهای سایت خود را مشاهده کنید، یکی از مهمترین داده هایی که میتوان از گوگل انالیتیکس گرفت تعداد بازدید سایت در زمان های مختلف است، اما ایراد کار اینجاست که گوگل انالیتیکس به تنهایی نمیتواند تشخیص دهد که هر بازدید کننده از چه طریقی و از کدام مبدا وارد سایت شما شده است. برای حل این مشکل لینک های یو تی ام طراحی شدند، لینک هایی که حاوی اطلاعاتی هستند که به کمک آن و از طریق گوگل انالیتیکس میتوان فهمید که بازدید کننده از چه طریقی وارد سایت شما شده است.

 

کاربرد لینک یو تی ام ­

همانطور که قطعا مشخص است تبلیغات اینترنتی با هدف افزایش فروش انجام میگیرند و عموما هزینه‌بر هستند؛ این کار به نوعی سرمایه گذاری است، چرا که شما علاوه بر هزینه‌ی مستقیم تبلیغات هزینه های  مختلفی را مانند طراحی بنر، اعمال تخفیفات گوناگون و غیره را نیز متحمل می‌شوید تا با افزایش فروش سود بیشتری کسب کنید. در این میان نکته‌ی بسیار حائذ اهمیت این است که در بین سایت ها و اشخاص گوناگونی که تبلیغات خود را به آنها سپرده‌اید، کدام موفق تر بوده‌اند. لینک یو تی ام در این زمینه به شما کمک میکند.

 

با استفاده از لینک یو تی ام میتوانید ببینید که بازدهی کدام یک از تبلیغات شما بهتر بوده است و کدام تبلیغ موفق شده است افراد بیشتری را جذب کند. همچنین میتواند نشان دهد که چند درصد بازدید کنندگان از هر تبلیغ از شما خریداری کردند ‌و به این ترتیب شما میتوانید تشخیص دهید کدام تبلیغ برای بازار هدف شما مناسبتر عمل کرده است. مطابق مطالب گفته شده حتما از اهمیت و ویژگی استفاده از لینک های یو تی ام اگاه شده‌اید، در ادامه با نویدک همراه باشید تا نحوه ساخت و استفاده از این لینک ها و بهترین روش ساخت آن را به شما اموزش دهیم.

 

 

طرز ساخت لینک یو تی ام

 دو راه برای ساخت لینک یو تی ام وجود دارد که یکی ساخت به روش دستی و دیگری استفاده از ابزار انلاین ساخت لینک یو تی ام نویدک است. برای ساخت یو تی ام نخست باید اجزای تشکیل دهنده‌ی آن را بشناسیم و سپس هر یک را مطابق فرمول خاصی که در بخش های بعدی مقاله به آن اشاره میشود در جای خود قرار دهیم، در پایان نیز باید آن را تست کنیم تا مطمئن شویم لینک ساخته شده به درستی کار میکند. اما با استفاده از ابزار آنلاین ساخت یو تی ام نویدک میتوانید به سرعت لینک های مورد نظر خود را بسازید. در ادامه با ما همراه باشید

 

نحوه استفاده از ابزار آنلاین ساخت UTM برای گوگل آنالیتیکس 

تیم طراحی نویدک در طراحی ابزار آنلاین ساخت لینک یو تی ام نهایت تلاش خود را به کار گرفنه است تا این ابزار در ساده ترین شکل ممکن به دست شما برسد و از آن استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار آنلاین در بخش اول « آدرس وب سایت » باید نام وب سایت خود را وارد کنید. بخش دوم « منبع کمپین » نام دارد که در این بخش باید نام منبع کمپین خود را وارد کنید.در بخش سوم « رسانه‌ی کمپین » نوع تبلیغات خود را مشابه توضیحات ارائه شده وارد میکنید، در بخش چهارم « نام کمپین » اسم کمپین تبلیغاتی خود را وارد میکنید. بخش پنجم « عبارت کلیدی کمپین » نام دارد که در این بخش باید عبارت کلیدی و محوری تبلیغات خود را وارد کنید، بخش اخر « محتوای کمپین » است که میتوانید اگر فروشگاه شما به طور انحصاری محول خاصی میفروشد نام آن را وارد کنید. لازم به ذکر است که دو بخش پایانی یعنی عبارت کلیدی کمپین و محتوای کمپین اختیاری بوده و شما بر حسب سلیقه و استراژی فروش خود میتوانید اطلاعاتی را در این بخش وارد کنید.

 

 اجزای تشکیل دهنده یو تی ام

لینک های یو تی ام در اولین نگاه تفاوتی با لینک های معمولی ندارند، اما اگر دقیق تر نگاه کنید متوجه می­شوید که این لینک ها از لینک های معمولی طولانی تر هستند. دلیل طولانی تر بودن لینک های یو تی ام دقیقا همان چیزی است که این نوع لینک ها را کاربردی کرده است. تمام لینک های یو تی ام از 6 قسمت تشکیل شده­اند که از این 6 قسمت، استفاده از 4 قسمت اجباری بوده و استفاده از 2 قسمت انتهایی اختیاری است. در ادامه با نویدک همراه باشید تا تمامی قسمت های یو تی ام را همراه با مثال های مرححله به مرحله برای شما شرح دهیم:

 

آدرس وب سایت یا Website URL

اولین قسمت در یو تی ام « آدرس وب­سایت » است، که در حقیقت همان لینک ورود به صفحه مورد نظر شما است که میخواهید برای آن تبلیغ کنید. این قسمت تنها قسمت مشترک لینک یو تی ام با لینک های معمولی است.

به عنوان مثال در اینجا میخواهیم برای صفحه « محاسبه سود بانکی » سایت نویدک یک لینک یو تی ام بسازیم، اولین کار این است که لینک صفحه­ ی مورد نظر را بنویسیم:

https://navidak.ir/profit-calculation

منبع کمپین یا Campaign Source

دومین قسمت مورد نیاز و اجباری برای ساخت یو تی ام منبع کمپین نام دارد. با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز این قسمت در آینده و تحلیل داده ها متوجه خواهیم شد که بازدیدکنندگان ما از چه منبعی وارد سایت ما شده اند. منابع تبلیغ ما میتوانند گوناگون باشند مانند گوگل، فیس­بوک، توییتر و حتی اپلیکیشن های پرکاربرد مانند تلگرام و اینستاگرام. برای نمایش دادن منبع کمپین در لینک یو تی ام از کد زیر استفاده میکنیم:

به عنوان مثال در اینجا فرض میگیریم که منبع کمپین ما سایت گوگل است؛ نتیجه به این شکل در می­آید:

https://navidak.ir/profit-calculation?utm_source=google

 

رسانۀ کمپین یا Campaign Medium

قسمت سوم و اجباری لینک یو تی ام رسانه کمپین نام دارد. با استفاده از این قسمت نوع تبلیغات مورد نظر خود را مشخص می­کنیم. تبلیغات در سطح اینترنت چند نوع مختلف دارد. مثلا میتوانیم برای افراد ایمیل های تبلیغاتی ارسال کنیم یا اینکه بنر هایی را در سایت های متنوع قرار دهیم، همچنین میتوان تبلیغات کلیلکی سایت خود را به گوگل بدهیم، هر کدام را که بر اساس استراتژی فروش خود انتخاب کرده­ ایم.

به عنوان مثال در اینجا ما تصمیم گرفتیم که به افراد زیادی ایمیل بزنیم و ابزار آنلاین خود را معرفی کنیم، پس رسانه کمپین ما ایمیل است و به صورت زیر در لینک یو تی ام قرار میگیرد:

https://navidak.ir/profit-calculation?utm_source=google&utm_medium=email

 

نام کمپین یا Campaign Name

قسمت چهارم و آخرین قسمت اجباری یو تی ام برای مشخص کردن نام کمپین تبلیغاتی به کار می­رود. فایده و کاربرد این قسمت این است که میتوان برای کمپین های تبلیغاتی نام های متنوع در نظر بگیریم که در تحلیل داده ها و سپس دسته بندی اطلاعات به ما کمک کند. به عنوان مثال در اینجا ما برای کمپین تبلیغاتی خود نام نوروز را انتخاب میکنیم چرا که هدف ما تبلیغات برای افزایش بازدید در عید نوروز است، در نتیجه لینک ما به این صورت در می­آید:

https://navidak.ir/profit-calculation?utm_source=google&utm_medium=email&umt_campaign=norooz

 

عبارت کلیدی کمپین یا Campaign Term

قسمت پنجم اوولین قسمت اختیاری این لینک است. در این قسمت شما اطلاعات مربوط به عبارت کلیدی کمپین را وارد میکنید، این کلمات در حقیقت همان عباراتی هستند که بازدیدکنندگان با جستجوی آنها تبلیغ مورد نظر ما را پیدا کرده و روی آن کلیک میکنند. این پارامتر میتوانیم تشخیص دهیم چند درصد از بازدیدکنندگان و مشتریان ما از کلمه کلیدی مورد نظر ما استفاده کرده­اند. بدیهی است که اگر تعداد این دسته از بازدیدکنندگان و خریداران کم باشد، لازم است در استراتژی سئو خود تجدید نظر کنیم.

 

به عنوان مثال عبارت کلیدی مورد نظر ما برای این کمپین تبلیغاتی، عبارت « interest » است، در نتیجه لینک یو تی ام ما به  شکل زیر در می­آید:

https://navidak.ir/profit-calculation?utm_source=google&utm_medium=email&umt_campaign=norooz&utm_term=interest

 

محتوای کمپین یا Campaign Content

آخرین قسمت لینک یو تی ام و دومین قسمت اختیاری این لینک، محتوای کمپین نامیده میشود و برای سهولت دسته بندی و آسان شدن تحلیل داده های سایت استفاده می­شود. این پارامتر به ما کمک میکند که کمپین های تبلیغاتی خود را راحت تر دسته بندی و مدیریت کنیم.

 

برای مثال ما « financial » را به عنوان محتوای کمپین در نظر گرفته ­ایم که به شکل زیر آن را به لینک یو تی ام اضافه میکنیم. با اضافه کردن این کد به لینک یو تی ام ساخته شده برای سایت نویدک، کار ساخت این لینک به پایان میرسد و میتوانیم به جای لینک اصلی از یو تی ام ساخته شده استفاده کنیم.

https://navidak.ir/profit-calculation?utm_source=google&utm_medium=email&umt_campaign=norooz&utm_term=interest &utm_content=financial

 

چرا ابزار آنلاین ساخت UTM برای گوگل آنالیتیکس نویدک بهترین گزینه برای استفاده است؟

همانطور که گفته شد ساخت لینک یو تی ام به روش سنتی نیازمند صرف دقت و زمان زیادی است! علاوه بر اینها شما باید کاملا با ساختار لینک یو تی ام و علائم نگارشی آن اشنا باشید، ‌از همه مهمتر اینکه اساسا لینک یو تی ام را زمانی میسازیم که نیاز به چند تبلیغ داریم و طبیعتا باید به تعداد بنر های تبلیغاتی برای خود لینک یو تی ام بسازیم که این کار نیاز به زحمات چند برابری دارد.

 

نویدک برای رفاه و ارامش شما عزیزان ابزار آنلاینی را فراهم اورده است که به کمک آن میتوانید به راحتی و با سرعت بالا لینک های یو تی ام مورد نظر خود را بسازید و با خیالی اسوده از انها استفاده کنید. در این روش دیگر تنها با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و تنها با یک کلیک صاحب لینک یو تی ام اختصاصی می‌شوید و در وقت و هزینه های خود به طرز قابل توجهی صرف جویی میکنید. در ادامه با نویدک همراه باشید تا طرز استفاده از این ابزار آنلاین کاربردی را برای شما شرح دهیم.

 

پیشنهادات و نظرات ارزشمند خود را نسبت به این ابزار از طریق ثبت دیدگاه برای ما ارسال کنید.

به اشتراک بگذارید

نظر خود را بنویسید