اهمیت هدایای سازمانی در توسعه کسب و کار
اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و آن را اداره میکنید، حتما میدانید که وفاداری، شناخت و علاقه نسبت به برند تا چه حد زیادی برای منابع انسانی و مشتریان مهم است. براساس دادههای اداره آمار چیزی در حدود 50 درصد از مشاغل در پنج سال اول خود با شکست مواجه میشوند. بنابراین، برای بقا و شکوفایی در دنیای کسب و کارهای رقابتی، باید بتوانید شهرت تجاری خود را به دست آورید.
خوشبختانه، راههای زیادی برای تبلیغ شرکت شما وجود دارد. هر کسب و کاری با تبلیغات هوشمندانه میتواند درصد وفاداری مشتریان را بالا برده و خود را سر زبانها بیندازد. عرضه هدایای کاربردی مناسب شرکت ها به کارمندان یا مشتریان ثابت برای قدردانی و تشکر یکی از بهترین راهها برای ارتقا برندینگ شما خواهد بود. اما هدایای سازمانی چه هستند و چرا برای کسب و کارها بسیار مهم هستند؟ با ما همراه شوید.
هدایای سازمانی چیست؟
هدایای سازمانی در واقع هدیههای کوچک تبلیغاتی هستند که در یک بستهبندی شکیل همراه با نام تجاری سازمان مربوطه و لوگوی انحصاری آن به افراد که شامل کارمندان، مدیران سازمانهای دیگر و مشتریان دائم میشوند، ارائه میشود. این هدیه تبلیغاتی طیف گستردهای از انواع محصولات را دربرمیگیرد. این محصولات معمولاً براساس ذائقه کلی برند، رویکرد سازمان، بودجه تعیینشده، حال و هوای مشتریان و کارمندان و… انتخاب میشوند. اما بهترین رویکرد برای انتخاب یک هدیه سازمانی مناسب، خلاقیتیست که منجر به ماندگاری خاطره این هدیه توسط دیگران شود.
چرا هدایای سازمانی برای کسب کارها اهمیت دارند؟
بهطور کلی هدایای سازمانی سبب انگیزش و تشویق، افزایش ارتباط عمومی، ارتقا اعتبار و برندینگ، جذب و یا نگهداشتن ارتباطات کاری خلاق و حرفهای میشود. همانطور که میدانید تنها عاملی که میتواند افراد را در سختترین شرایط کاری یا اقتصادی به یک برند یا کسب و کار وفادار نگه دارد، ارضای حس رضایتمندی است.
بسیاری از کسب و کارها به غلط میپندارند که شاید واریز مقداری پول به حساب کارمندان سبب رضایت حداکثری آنها شود. با اینکه این روزهای سخت اقتصادی، پول حرف اول را میزند اما گاهی اوقات یک هدیه سازمانی نمادین و کاربردی میتواند برای همیشه در خاطر کارمندان ماندگار شود و حس رضایت و علاقهمندی آنان را افزایش دهد.
هدایای سازمانی معمولاً در افتتاحیههای بزرگ، نمایشگاههای تجاری، کنفرانسها و رویدادهای دیگر و یا حتی در اعیاد خاص مانند نوروز یا شب یلدا میتواند به طور موثری برند را یادآوری کرده و تعامل بین سازمان و همکاران سازمانی غیر یا مشتری را افزایش دهد. اهدای این هدایای تبلیغاتی به شما به عنوان صاحب برند کمک میکند تا ضمن جلب وفاداری و عشق، قدردانی خود را نیز نسبت به مشتریان خود نشان دهید.
از سمت دیگر میتوانید هدایای قدردانی از کارمندان را به صورت عمده به کارکنان خود اهدا کنید تا به آنها برای کار سختشان پاداش دهید، رضایت آنها را حفظ کرده و وفاداریشان را برای ادامه همکاری افزایش دهید.
با پک هدیه سازمانی شهرت برند خود را افزایش دهید
هیچکسی نمیتواند منکر این امر مهم شود که ماندن یک نام، یک لحظه، یک طعم و یا یک خاطره شیرین در یادها میتواند یک برند را برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار کند. این بدین معناست که ماندن این نام در ذهن تا سالها، مترادف است با شهرت نام تجاری برند مذکور. از طرف دیگر نامی که به همراه یک خاطره خوش در ذهنها بماند، مدام در جمعهای مردمی تکرار میشود و همین امر به شهرت بیشتر برند ختم میشود.
مردم اغلب به سازمانی که بیمنت به آنها هدیهای باکیفیت میدهد، اهمیت داده و آن را دوست خواهند داشت. آنها پس از گرفتن این هدیه، سعی میکنند تعاملات را با این مرکز خاص افزایش داده و اگر مشتری بالقوه هستند به مشتری دائمی تبدیل شوند.
همچنین فراموش نکنید دادن یک هدیه سازمانی باکیفیت و مرغوب به افراد، نشاندهنده ارائه خدمات درجه یک در همکاریهای شغلی پیشروی آینده است.
پک های سازمانی شامل چه محصولاتی می توانند باشند؟
پکهای هدایای سازمانی عمدتاً با توجه به پارامترهایی مانند بودجه اختصاص دادهشده، رویکرد کلی سازمان، ذائقه مشتریان و هدف مورد نظر ارائه میشوند. این پکهای محصول میتواند شامل موارد زیر باشند:
- لوازم نوشتاری با لوگوی حک شده: این محصول که شامل خودکار، خودنویس و اتود میشود، یکی از رایجترین و در عینحال سادهترین هدیه سازمانی است.
- سررسید و دفتر یادداشت: یکی دیگر از رایجترین انواع هدایای سازمانی، تقویم و دفتر یادداشت است. لوگو و اطلاعات سازمانی معمولاً بر روی جلد این محصول و یا در صفحات اولیه آن حک شده است.
- جاکلیدی، کیف پول یا پیکسل کیف: ویژگی اصلی این دو محصول این است که تقریباً همه جا میتواند همراه افراد باشد. تنها موردی که باید حتماً به آن توجه کنید، خلاقیت در انتخاب طرح و زیبایی این محصولات است.
- محصولات خوراکی: این محصولات میتوانند بهترین هدیه سازمانی مخصوصاً در مناسبتهای خاص باشند. بهطور مثال جعبههای آجیل، شکلات، آبنبات، میوه خشک، انواع دمنوش، کشک و قارا لوکس میتوانند تاثیر بسیار مثبتی را به وجود بیاورند. با اینکه این محصولات کاربرد همیشگی ندارند، اما در همان لحظه مصرف میتوانند مشتریان را بسیار شاد و خرسند کنند.
- محصولات الکترونیک: محصولاتی همچون فلش مموری، هدفون، پد موس و پاور بانک نیز میتوانند یکی از بهترین انواع مدل پک هدیه سازمانی به شمار بروند.
با خرید از بارجیل میتوانید مجموعهای از خوراکیهای سالم و بهیادماندنی را به مشتریان و کارمندان خود هدیه دهید و یک خاطره عالی از برند خود بسازید.